361558565_944402753488781_8180001250915687134_n

Kommunikációs specialistaként egy multinacionális vállalatnál, interjú Szilágyi Dominikkal

A NÁSZ-osok a munka világában című sorozatunk ezúttal tovább folytatódik. Az interjúk célja korábbi és jelenlegi NÁSZ hallgatókkal való beszélgetés alkalmával bemutatni, milyen gyakornokként tevékenykedni, illetve mik azok a tényezők, amelyekre érdemes odafigyelni még az egyetemen eltöltött idő során. A beszélgetésekből sokat tudhatunk meg különböző szakterületekről, amelyek mind-mind hasznosak lehetnek azok számára, akik ezeken a területeken szeretnének elhelyezkedni a későbbiekben.

Ebben a cikkben Szilágyi Dominikkal beszélgettem, aki beszámolt arról, milyen egy magyarországi multinacionális vállalatnál kommunikációs specialistaként dolgozni. Többek között arra is kitért milyen tapasztalatokkal gazdagodott a szakkollégiumi tevékenységéből kifolyólag, illetve mit tanácsolna a munka világa előtt állóknak.

Hol dolgozol, és mit kell tudni a munkádról?

Az AGCO Hungary Kft.-nél dolgozom, kommunikációs specialistaként. A cég egy mezőgazdasági multinacionális vállalat, és a magyarországi iroda belső kommunikációjának eredményességéért felelek.

Gyakornokként részmunkaidőben dolgozol vagy teljes állású pozíciót töltesz be a cégnél?

Részmunkaidőben dolgozom, hibrid foglalkoztatásban. Általában 2-3 napot töltök az irodában, a többi napon pedig otthonról végzem a tennivalókat.

Milyen munkakörben tevékenykedsz, mik tartoznak a feladataid közé?

A munkámat HR-es és kommunikációs feladatok alkotják. Az irodában dolgozó 500 kollégát javarészt én informálom mindennap a friss és releváns tudnivalókról több formában is. Cikkeket írok, interjúkat készítek az újonnan felvett dolgozókkal, grafikákat csinálok, e-maileket küldök, mindezt azért, hogy az iroda dolgozói kellő tudással rendelkezzenek arról, hogy mi veszi körül őket. Mindemellett én felelek azért is, hogy a munkakörnyezet mindenki számára kellemes legyen. Van, mikor ad hoc feladatokat kapok, ilyen volt, amikor weboldalt kellett terveznem, vagy éppen segítettem designt és koncepciót alkotni egy állásbörzés kitelepülésünkhöz. Olyan is előfordul, hogy valamilyen rendezvény szervezésekor én segítek a kollégáimnak.

Hogyan találtál rá erre a lehetőségre?

A munkakeresésem során rengeteg platformon adtam meg az adataimat, munkatapasztalataimat, és az egyik napon felkerestek, hogy érdekelne-e ez a lehetőség. Ezután háromkörös interjún mentem keresztül. Az első telefonon történt az összekötő ügynökséggel, majd ezután a cégen belül először a HR, majd a közvetlen felettesem interjúztatott.

Voltak olyan feladatok, amelyekkel egyszerűbb volt megbirkózni a szakkollégiumban szerzett tapasztalataid miatt?

Amikor még csak az interjú szakaszban voltam, már nagy segítséget adott, hogy korábban a szakkollégiumban közösségi média menedzserként tevékenykedtem egy teljes éven át. Előnyt jelentett számomra ez a tapasztalat, mivel ennek köszönhetően már az interjú során tudtam ötletelni és elméleti problémákat megoldani, mert bár a cég működését akkor még nem ismertem, a problémák alapstruktúráját már akkor átláttam. Napi szinten foglalkozom valamilyen grafika megalkotásával, amiben szintén sokat segített, hogy a szakkollégiumban már szereztem ismereteket ezen a területen.

Heti hány órában dolgozol? Nem nehéz mindezt összehangolni az életed többi területével?

Heti 30 órát dolgozom. A megfelelő időbeosztással úgy gondolom, hogy kellően össze tudom hangolni a munka-egyetem-szakkollégium hármas által támasztott elvárásokat, és a nap végén még szórakozni és sportolni is marad időm. Azt viszont be kell vallanom, hogy nagy segítség, amikor home officeban dolgozom, be tudok menni az egyetemre, és párhuzamosan tudom végezni a kettőt.

Mit tanácsolnál azoknak a hallgatóknak, akik még a munka világa előtt állnak?

Én már nagyon vártam, hogy dolgozhassak. Úgy gondolom, hogy az én koromban még az a fontos, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsek, és minél több tudást halmozzak fel a jövőbeli énemnek.

Nem lehet persze amellett sem elmenni, hogy jó érzés amikor a hónap elején megkapom a havi kompenzációt. Segít, hogy tapasztalatot szerezzek a pénz kezelésében, és jó érzés, amikor az életszínvonalam saját magamnak köszönhetően emelkedik.

Azt tanácsolom, hogy olyan munkát válassz, amit SZERETSZ! Én imádom a munkámat, amit csinálok, egy rosszabb nap után is lelkesen megyek be másnap dolgozni, és sosem érzem azt, hogy “jaj holnap megint dolgoznom kell”. Emellett még szerintem fontos, hogy mindenki olyan munkát válasszon, ahol lehetőséget kap a fejlődésre nap mint nap, és kellően változatos. Ha ezek megvannak, akkor a munka már nem is úgy fog tűnni, mint egy elvégzendő kötelesség.

Oszd meg ezt a cikket!