Szakkoli munka és család mellett? Lehetséges!

Csikós Martina

Timár Márta tanul, dolgozik, a családjával van, közben pedig a NÁSz lelkes tagja is. Nézzük, hogy csinálja mindezt:

Mi motivált a jelentkezésben? Miért volt ez a szakkoli jobb választás, mint a többi?

Mindig is érdekelt az egyetemi lét, az egyetemmel kapcsolatos dolgok. 

Szeretek itt lenni, és ha már itt vagyok, szeretném a legtöbbet kihozni az erre szánt időből. 

Nagyon kíváncsi ember vagyok úgy összességében, minden érdekel és szeretném azokat a legjobban csinálni.

Andor György dékán úr szavai jutnak eszembe, melyek az évnyitón tartott beszédében hangzottak el:

„.. talán itt valakinek az első, valakinek a többedik diplomája kerül megszerzésre, de arra biztatom Önöket, hogy barátkozzanak, építsenek kapcsolatokat, mert lehet ez a lehetőség az utolsó (…) használják ki ezt a lehetőséget…”

Hány diplomád van?

1., Gödöllői Agrártudományi Egyetem Gyöngyösi Főiskolai Kar kereskedelmi szakirányon végeztem, mint gazdasági mérnök GATE-GYFK (1994-1999)

2., Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Kar Vállalati pénzügyek szakirányon okleveles közgazdász BGE-PSZK (2013-2017)

3., Eötvös Loránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Vezetés-szervezés szakirány vezetés és szervezetpszichológia szakirány ELTE-GTK (2020-

Melyik egyetemed elvégzését élvezted a legjobban?

A jelenlegi a legizgalmasabb. Mivel három területet ötvöz és nagyon gyakorlatias. Tulajdonképpen egy menedzsment szak, olyan tudást ad át, ami segíti, hogy egy szervezeti folyamatot és csapatműködést átláss. Éppen ezért az al-szakirányok is általánosabb tudást adnak. A vezetés-szervezés szak a szervezeti folyamatok hatékonyabbá tételére, az emberek hatékonyabb kezelésére nyújt megoldást, ezért van jogi, gazdasági, pszichológiai vonatkozása is.

Azt is érdemes kiemelni, hogy én olyan ember vagyok, akinek ebből a három irányból tevődik össze az érdeklődése, illetve a tapasztalata is. Egyrészt a gazdasági irány, amiben már megcsináltam egy diplomát. Pszichológia, ami az elmúlt években jött be, mint egy új terület. A jogi tudásomat autodidakta módon folyamatosan fejlesztem. Nagyon tetszik, hogy a szak tematikájában ez is megtalálható. Mindezek mellett nemcsak a lexikális tudást kérik vissza, hanem a gyakorlatba való átültetését is.

Mi motivált abban, hogy még ezt is bevállald gyerekek és munka mellett?

Mindenképpen elsődleges volt, hogy bővítsem a tudásom ezen a területen is. Illetve az, hogyha ebben a szférában vagyok, a saját gyermekeimnek is sokat tudok adni, segíteni. Kompenzálni akartam a munka negatívumát az iskola pozitívumával.

Hogy tudod mindezt menedzselni?

A nappali tagozat mellett döntöttem, mert az anyagot több részletben, több zárthelyivel teljesítheted. A zh-k nem számítanak bele a vizsgaalkalmakba, retorzió nem jár, ha nem tudsz elmenni, viszont csak nyersz, ha elmész. Így könnyebben szerezhető belőle jó jegy, mint a teljes anyagból három lehetőséggel. Ezáltal van mindenből megajánlott jegyszerzési lehetőség, szemben a levelező tagozattal, ahol nincs mindenből.  Tehát az egyenletes elosztás mellett van idő mindenre, a munkára, a családra. A saját szabadságom terhére minden héten, pénteken bejárok az egyetemre, meghallgatom az órákat, majd kedden és csütörtökönként délután, szintén munka után, szemináriumokon vagyok benn. Így hétfő-csütörtök munka + szeminárium, péntek nappalis órák, szombat-vasárnap család. Éjszaka tanulás. Közben szakkoli és esetleg HÖK is, ha sikerül bekerülnöm. 

Még van esetleg, amit elvégeznél?

Igen, az ELTE PPK szakirányú továbbképzése keretében a coach-üzleti edző képzést.

Oszd meg ezt a cikket!