Serfőző Anna
Február 26-án az ELTE GTK épületében bepillantást nyerhettünk, hogy miképpen alakult meg, és vált a hazai bankszektor egyik vezetőjévé a Gránit Bank. A szakmai előadás során Hegedüs Éva, a Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója beszámolt a korai szakaszokról, a bank digitalizációjáról és azt is megosztotta velünk, hogy mi állt a bank névadása mögött.
Az előadás elején egy kisebb ismertetőt kaptunk a bankszektor jelenlegi helyzetéről és aktuális folyamatairól. Például, hogy milyen hatással van az AI a szektorra és hogy hogyan változik a REO távolság a digitalizációban elöljáró és lemaradó bankok között.
Ezután a Gránit Bank alapításáról tudhattunk meg többet. A bank felvásárlása egy jókor meghozott döntés volt a gazdasági világválság után. A vállalat versenyelőnnyel rendelkezett a többi bankhoz képest, mivel tiszta lappal tudott indulni, elkerülve így az akkori portfólió tisztításokat. A kibontakozó digitalizáció is a Gránit Bank előnyére játszott.
A Gránit Bank stratégiája már az indulástól kezdve globális trendekre épült. Ennek köszönhetően a bank digitális üzleti modellje igencsak jelentős versenyelőnyt jelent a bankpiacon, mivel ötvözi a tradicionális bankok és a fintech-ek értékeit –, mint a fenntartható növekedést, kimagasló profitabilitást, alacsony kockázatot, digitális innovációkat és kiemelkedő szakértelmet –, ami hozzájárul a fenntartható fejlődéshez.
Továbbá az is a digitális üzleti modellnek köszönhető, hogy a Gránit Bank képes költséghatékonyabban, jövedelmezőbben és kisebb kockázattal működni, mint versenytársai. Ennek köszönhetően a bank növekedése sokszorosan meghaladja a szektorét.
Az elmúlt években számos újítást mutatott be a Gránit Bank, köztük a digitális csekkbefizetést és devizaszámla nyitást, a Family alkalmazást a családi pénzügyek kezeléséhez, részvényjegyzés, valamint a generative AI chatbot is bevezetésre került. Ez utóbbit elsőként vezették be a hazai bankpiacon.
A Gránit Bank egyik legfontosabb célja az ökológiai lábnyomának a csökkentése, melyet nagyban elősegít a bank digitalizációja, aminek köszönhetően a felhasznált papír mennyisége is csökken. 2020-ban így válhatott karbonsemlegessé a Gránit Bank.
A társadalmi felelősségvállalás is a vállalat által képviselt értékek közé tartozik, támogatja többek között a pénzügyi edukációt, sport eseményeket, a bajbajutottakat és a művészetet is.
A tavalyi év során a Budapesti Értéktőzsdére bevezették a Gránit Bank részvényeit, aminek köszönhetően a vállalat végrehajtotta az elmúlt 25 év legnagyobb összegű tőkeemeléssel egybekötött részvénykibocsátását. Az új tőke körülbelül felét a vállalati és lakossági hitelezési volumen bővítésre szánják.
Az előadás közben a hallgatók kérdéseket tehettek fel egy online alkalmazás segítségével, amik az utolsó fél órában megválaszolásra kerültek.