20230620-186

Interjú Kristóf Simonnal, a Navratil Ákos Szakkollégium szakmai vezetőjével

Az alábbiakban Kristóf Simonnal készült interjú részletei olvashatóak, mely során igyekeztem a „teljes realizmus mellett megtalálni az emberben az embert”1. Simon által pontosabb betekintést nyerhetünk a Szakmai Team vezetőjének munkakörébe, feladataiba. Továbbá mesél a kihívásokról, melyekkel szembe kellett néznie, illetve személyes fejlődéséről is, és az itt megszerzett tapasztalatok fontosságáról az egyetem és a szakkollégium dimenziójából kilépve.

2022. szeptemberében lettem szakkollégista, és a szakkollégiumi feladatok sokasága annyira lekötött, hogy egy félévvel később már előadásokért felelős menedzser pozíciót töltöttem be, majd ezt követően májusban a Szakmai Vezető pozíciójára választott meg a tagság.

Még csak két hónapja voltam szakkollégista, amikor az akkori szobatársammal, Miklóssal elhatároztuk, hogy vezetői pozíciót szeretnénk betölteni a 2023/24-es tanévben. Ezt követően már csak arról kellett döntenem, hogy melyik pozíció érdekel igazán. Ebben a döntésben nagy segítségemre voltak a remek előadások, amelyeket a Szakmai Bizottsággal közösen szerveztünk. Szerettem volna apró, de fontos fejlesztéseket hozni a team működésébe, hogy a közös munka gördülékenyebben haladjon és hogy a tagok érdekei is jobban érvényesüljenek.

A központi feladataim közé tartozik a kurzusok és előadások szervezése, belső adminisztrációs ügyek intézése, a szakmai követelményrendszer betartatása, termek foglalása, versenyek szervezése, céges partnerekkel való egyeztetés, emellett pedig 1-2 konferenciához kapcsolódó szervezési feladat is felmerül, és ez csak a jéghegy csúcsa. Ezeket a feladatokat nem tudnám egy olyan remek csapat nélkül teljesíteni, mint amilyen a szakmai bizottság. A feladatok nagy részét a középvezetőknek delegálom, akik a projekteket a tagoknak osztják ki. Ők felelnek egy-egy előadásért vagy kurzusért, és ezek támogatására a szakmai support csapatunk rengeteg kérdőívet készít, hogy senki véleménye ne maradjon figyelmen kívül. A bizottság tagjaival rendszeresen összeülünk ötletelni és tervezni a szakmai félévet.

Viszonylag kezelhető a helyzet. Amikor jelentkeztem a pozícióra, tudtam, hogy néhány dologról le kell mondanom, mert egyszerűen nem lesz rá időm. Ezek közé tartozik a munkavállalás és a barátaim is, sajnos. Mivel a hétköznap estéim nagy részét szakkolis programokon töltöm napközben meg tanulok, e-mailek tömkelegét írom vagy projekteket ellenőrzöm. De így is találok időt arra, hogy legalább két havonta meglátogassam a barátnőmet Hollandiában, és a szüleimet havi rendszerességgel Ausztriában. Fontosnak tartom, hogy heti egy nap üres legyen, ezeken próbálok aktívan pihenni és kicsit utolérni magam.

Szerintem elenyésző az én hozzájárulásom. A tagok ötletei és proaktivitása rengeteget adott hozzá ahhoz, hogy most itt tartsunk. Én csak teljesítem a kéréseiket, és ahol lehet, ott megpróbálunk finomítani. Azt szoktam mondani, hogy a szakmai félév olyan, mint egy szekér, amit a vizsgaidőszakban/nyáron feltolunk a hegyre, és mikor kezdődik a félév, akkor felugrunk rá és legurulunk. Persze van útközben pár döccenő, de eddig nem találkoztunk olyan kihívással, amit egy kis korrigálás ne oldott volna meg. Amire nagyon büszke vagyok, az a bizottság januári átszervezése, a számos teltházas szakmai előadás, a minőségi kurzusok és a Szakkollégium első konferenciája.

Erről már egy méretes dokumentumot kezdtem el írni, hogy mit tennék, ha lenne még egy évem. A szakmai vezető legfontosabb készségei a jó időbeosztás, krízis menedzsment, effektív kommunikáció, és sosem gondoltam, hogy a Menedzsment Alapismertek tárgyának első óráját fogom idézni, de látni kell az erdőt vezetőként. Nem lehet egy apró projektre minden energiánkat rátenni, mert az a kedvencünk vagy egyéb okból fontos számunkra. Azt kell tennie egy szakmai vezetőnek, ami a tagságnak a legjobb, nem pedig személyes győzelmeket keresni.

Rengeteget fejlődtem már csak szakmai vezetőként is. A meetingek és prezentációk előtti stressz szintem lényegesen csökkent, emlékszem, még másfél éve teljes terrorban voltam, ha közönség előtt kellett beszélnem. Még mindig van hová fejlődnöm ezen a területen, de én már erre a haladásra is büszke vagyok. Emellett még számos dolog van, az ország legnagyobb cégeinek vezetőivel és szakembereivel volt lehetőségem beszélni, ezek után egy állásinterjú már sétagalopp számomra stressz szempontjából. Megismerhettem rengeteg céltudatos fiatalt, akikre felnézhetek és tanácsot kérhetek tőlük. A teherbírásom és a koncentrációm is nagyban fejlődött a változatos projektek tengerében. Ez a sok-sok impulzus felkészített arra, hogy egy vállalati környezetben megálljam a helyem és a lehető legtöbbet kihozzam az elérhető időmből.

A kedvenc szakkollégiumi emlékem a 2022. novemberi Bolyán Róbert előadás, ami a Social Impact Bankingről szólt. Ez volt az első előadás, aminek a szervezésében aktívan részt vettem. A téma annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy azóta is az ESG területen tervezek elhelyezkedni, hogy egy fenntarthatóbb jövőért dolgozhassak és ezt a tudást minél több emberhez eljuttathassam.

  1. Dosztojevszkij ↩︎

Oszd meg ezt a cikket!