Bognár Levente
A “NÁSZ-osok a munka világában” sorozatunk folytatódik, ahol korábbi és jelenlegi NÁSZ tagokkal interjúkat készítünk, hogy bemutassuk, milyen tapasztalatokra tehetnek szert gyakornokként, és milyen tanulságokra lehet számítani az egyetemi évek alatt. Az interjúk során számos szakterületről kaphatunk információkat, amelyek hasznosak lehetnek mindazok számára, akik a jövőben ezeken a területeken szeretnének elhelyezkedni.
Ebben a cikkben Golarits Pannival beszélgettem, aki beszámolt arról, milyen egy multinacionális vállalatnál marketing gyakornokként dolgozni. Többek között arra is kitért milyen tapasztalatokkal gazdagodott a szakkollégiumi tevékenységéből kifolyólag, illetve mit tanácsolna a munka világa előtt állóknak.
Hol dolgozol, mit kell tudni a munkakörödről?
A HiPP Kft.-nél vagyok marketing gyakornok. A munkaköröm elég változatos, így több területen is volt már lehetőségem kipróbálni magamat. Főbb feladataim közé tartozik a külsős kommunikációs anyagok elkészítése, rendezvények szervezésében való részvétel, de a marketing matekosabb oldala sem marad ki a mindennapjaimból a statisztikák elkészítésének köszönhetően.
Hogyan találtál rá a munkalehetőségre? (Esetleg egy szakkollégium által nyújtott lehetőség volt?)
Tudatosan kerestem gyakornoki helyet és végül a Mind-Diák szövetkezet honlapján keresztül találtam meg ezt a lehetőséget.
Milyen kritériumoknak kellett megfelelni a felvétel során, illetve volt valamilyen kezdeti nehézség, mellyel meg kellett küzdened?
Fontos volt a marketing szakirányon folytatott tanulmány, valamint az erős német nyelvismeret. A felvételi eljárás három körből állt. Az előzetes önéletrajz szűrést követően egy próbafeladatot kellett elkészítenem, amiben az excel ismereteimet és a logikai készségeimet mérték fel. Ezt követően volt egy videós interjú, ahol jobban megismerhettek engem és én is a munkakörrel járó feladatokat. Majd végül egy személyes interjú, ahol ismét egy próbafeladat és egy kötetlenebb beszélgetés várt.
A betanításommal kapcsolatban csak pozitív élményeim vannak. Részletesen elmagyaráztak mindent, külön leírásokat és jó tanácsokat is kaptam egy-egy feladatkörrel kapcsolatban, és végig nyitottak és segítőkészek voltak velem.
Heti hány órában dolgozol, mennyire tudod összhangba hozni az életed más területeivel?
Heti szinten átlagosan 25 órában dolgozom, mellette az egyetemi és a szakkollégiumi kötelezettségek, valamint a jógaoktatás. Az a szerencsém, hogy ezeknek a “kötelességeknek” a nagy része általában több energiával tölt fel, mint amennyit elvesz és így egy megfelelő időbeosztással a szórakozásra is marad időm. De hazudnék ha azt mondanám, hogy még sosem játszottam el a gondolattal, hogy megszököm és egy olasz kis szigeten összebarátkozom a slow life fogalmával.
Hogyan érzed, mennyire tudod kamatoztatni a munkakörödben, az egyetem, illetve a NÁSZ által nyújtott tudást?
A NÁSZ-os kurzusok közül az Excel-est, illetve a rendezvényszervezéssel kapcsolatosat emelném ki. Mindkét kurzus sokban hozzájárult ahhoz, hogy el tudjam végezni a mindennapi feladataimat a munkámban. Ezen kívül a csoportban való együttműködést is gyakorolhattam a NÁSZ-nál.
Az egyetemmel meg pont fordítva van a helyzet, a munkahelyemen szerzett tapasztalataimat tudom ott kamatoztatni.
Milyen elvárásaid vannak a gyakornoki programmal kapcsolatban, és hogyan tervezed ezeket teljesíteni?
Nagyon sok kérdőjel volt bennem a pályaválasztásommal kapcsolatban. Így gyakornokként az volt a legfontosabb, hogy minél több gyakorlati tapasztalatot szerezzek a szakmámról és rájöjjek, hogy melyik terület az, ami a leginkább boldoggá tesz. Nem hiszem, hogy valaha leszek azon a szinten, hogy azt mondjam, nekem már nem lehet újat mondani, de most úgy érzem, hogy sikerült egy megfelelő alapot összeszednem, és egy irányt megjelölnöm a továbbiakhoz.
Milyen tanácsot adnál azoknak, akik hasonló pályára törekszenek a marketing területén? Mire legyenek felkészülve, hogyan javítsanak az esélyeiken és hol a legérdemesebb lehetőségek után kutatni?
Még én is az út elején járok, de azt mondanám, hogy szerezz minél több gyakorlati tapasztalatot. Nem is feltétlen csak szakmaira gondolok, bármi jó, amivel nagyobb önismeretre tehetsz szert és rájöhetsz, hogy mi az ami tényleg boldoggá tesz.
Lehetőségek után pedig mindenhol érdemes kutatni.