Debreceni Csaba
Az őszi félév során zajlott le dr. Hlédik Erika egyetemi docens marketingkurzusa a Navratil Ákos Szakkollégium szervezésében. Sokszínű műhelykurzusban volt részünk, amely egy nagy projektfeladatot és érdekfeszítő vendégelőadásokat is tartalmazott.
A kurzus produktuma egy meglehetősen egyedi projekt volt: poszteres formában prezentáltunk egy kezdetleges piackutatást. 2-3 fős csapatokba rendeződve láttunk neki a feladatnak, megállapítva, hogy milyen témában szeretnénk kutatást végezni. Az Apple-től kezdve a Fantán át a Mercedes és a Big Four-cégek marketingkommunikációjáig terjedtek az érdeklődési körök. Mindenki más perspektívából közelítette meg a feladatot, ez az időközönkénti konzultációs alkalmakkor is kiderült. Mivel nem gyakran dolgozunk ebben a formátumban, mindnyájunk számára kihívás volt megteremteni a dizájn és a tartalom közötti kellemes egyensúlyt. Színes munkáinkat a kurzus utolsó alkalmán prezentáltuk. Tanulságos volt látni, hogy minden csapat nehézségként élte meg a feladat térbeli korlátait: néhányan kompromisszumot kötöttek, és a látványnak kedvezve megpróbálták betömöríteni mondanivalójukat, mások a teljesség igényével élve tették olvasmányossá poszterüket. Eredményeink prezentálását követően építő jelleggel értékeltük egymás munkáját, majd a tanárnő mondott róluk szakmai véleményt. Rengeteget tanultunk a projektmunka folyamán a csapatmunkáról és a kutatás módszertanairól, megismertük egymás gondolkodását és perspektíváit, és rengeteg szakmailag releváns tapasztalattal gazdagodtunk.
A kurzus folyamán két vendégelőadó tartott nálunk nyíltan látogatható előadást. Torma Csilla, a Nielsen Közönségmérés digitális üzletfejlesztési menedzsere a tévénézési szokásokról és tendenciákról osztotta meg velünk gondolatait. Számszerű adatokkal alátámasztva erősítette meg, hogy a TV még mindig a legnagyobb reklámplatformok egyike. A rengeteg elhangzott érdekesség egyike, hogy bármennyire is hihetetlennek tűnik, a fiatalabb korosztályokban is hatalmas a török drámasorozatok kelendősége, még ha kisebb is, mint az idősebbek esetében. Az előadó megemlítette továbbá a streamingszolgáltatások piaci térnyerését mint jelentős tényező a tévéreklámok anyagi értékének meghatározásában. Egy olyan generáció számára, amely sztereotipikusan egyre kevesebb potenciált lát a televíziózásban, igazi fejtágító volt ez az előadás.
Az előadó megemlítette továbbá a streamingszolgáltatások piaci térnyerését mint jelentős tényező a tévéreklámok anyagi értékének meghatározásában. Egy olyan generáció számára, amely sztereotipikusan egyre kevesebb potenciált lát a televíziózásban, igazi fejtágító volt ez az előadás.
Második vendégelőadónk Tasi Dóra volt, a Jacobs Douwe Egberts marketingmenedzsere. Érdekfeszítő prezentációt tartott nekünk a márka megújítása iránti törekvésekről a cégben, valamint rengeteget tudtunk meg a magyar kávépiacról és a fogyasztási szokásokról. Az előadás végén a kérdés-felelet szekcióban az érdeklődő közönség tette fel kérdéseit. Többek között felmerült az innováció lehetősége a marketingben, valamint az, hogy hogyan érhet el egy klasszikusnak tekintett márka egy fiatalabb generációt.
Tartalmas marketingkurzusunknál már csak posztereink voltak színesebbek, a csapatfókuszú projektmunka nemcsak a szakmai, de a személyes fejlődésünket is elősegítette. Egyik legemlékezetesebb képzésünket nagyon köszönjük dr. Hlédik Erika tanárnőnek, és vendégelőadóinak, Torma Csillának és Tasi Dórának.