Hári Veronika
Neumann-Bódi Edit, Italműhely Kft.
A szemeszter egyik legizgalmasabb kurzusa a marketing műhely volt, amelyet Dr. Hlédik Erika vezetett. A műhely felépítésében két részre oszlott: az órák egyik felében csoportmunka zajlott, a másikban azonban vendégelőadóktól hallhattunk érdekes előadásokat, melyeket megnyitottunk az érdeklődők számára, így egy előzetes regisztrációt követően bárki részt vehetett rajtuk.
A félév első vendégelőadója személyében Neumann-Bódi Editet köszönthettük, aki az Italműhely Kft. tulajdonosa. Férjével 2016-ban dobták piacra a Tikkadt Szöcske nevű magyar kólát, amit a Békanő limonádék, majd a Keselyű tonik követtek.
Előadásában arról tanulhattunk, milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy fiatal vállalkozásnak egy új márka felépítése során, illetve ők maguk hogyan reagáltak ezekre a helyzetekre. Mint tulajdonos, Neumann-Bódi Edit rengeteget tudott mesélni arról is, milyen problémák léptek fel a marketingtől eltérő területeken, például a gyártás során. A széleskörű előadásnak köszönhetően belepillanthattunk egy kisvállalkozás életébe, mindennapi nehézségeibe, a márka felépítésének lépéseibe és akadályaiba.
A Tikkadt Szöcske onnantól, hogy Neumann-Bódi Edit egyetemi diákjaival kóstoltatta meg a fejlesztés fázisában lévő terméket, messzire jutott, de egyelőre az ismertségszerzésre koncentrálnak, az egyéb kérdések most kevésbé fontosak. Ezen a vonalon elindulva, az ismertség növelése érdekében termékmintákat is kapott a hallgatóság, megkóstolhattuk a Tikkadt Szöcskét, háromfajta Békanő limonádét, illetve a Keselyű tonikot is. A kóstoló után mindenki elmondhatta a véleményét a termékekről, és haza is vihettük a bontatlan/bontott palackokat.
Az előadás végén három potenciális kampánytervbe pillanthattunk bele, amelyek közül az egyiket meg is fogják valósítani. Ezekről is megoszthattuk véleményünket, illetve megbeszélhettük mindhárom kampány erősségeit és gyengeségeit.
Összességében egy sokrétű, izgalmas és tanulságos előadást hallhattunk, amely során Neumann-Bódi Edit igyekezett nemcsak beszámolni a tapasztalatairól, de interaktívan bennünket is bevonni egy-egy probléma feltárásába, megoldásába.
Könyves Viktor, Digital Marketing Lead, Havas Media Group
A Dr. Hlédik Erika vezette marketing műhely második vendégelőadójaként Könyves Viktor, a Havas Media Group médiaügynökség digitális vezetője.
Az előadás az Innovációk a digitális marketingben címet viselte, mely során megismerhettük a világ egyik vezető médiaügynökségének a működését, illetve képet kaphattunk a digitális marketing világában jelenleg fellelhető izgalmas innovációs lehetőségekről. Az előadás során a média, a technológia, a kreativitás és az adat kulcsszavakat jártuk körbe részletesebben, és Könyves Viktor vezetésével megnéztük, hogyan lehet ezeket kombinálni, felhasználni a digitális marketingben rejlő lehetőségek minél mélyebb kiaknázása érdekében.
Ilyen példa volt többek között a Lidl és az IKEA között zajló “kommentháború” a Facebookon, amely, mint később kiderült, előre meg volt beszélve, azonban olyan jól sikerült, hogy órákon belül több száz kisebbnagyobb, Magyarországon működő cég írta meg saját, humoros hozzászólását a témához.
Az előadás különösen informatív volt azok számára, akik az ügynökségi irány felé szeretnének orientálódni, ugyanis képet kaptunk arról is, miben tér el egy ilyen munkakör a kis- és nagyvállalatok pozícióitól.
Az előadás szemléltető példákra épült, melyek segítségével megfigyelhettük, hogyan sikerült megszokott elemeket innovatívan felhasználni, vagy éppen új elemeket beemelve növelni egy-egy kampány sikerességét.