A NÁSZ kommunikációs vezetője OTDK-ra megy

Az OTDK az ország egyik legnevesebb tudományos eseménye, amely a fiatal kutatók életének egyik első megmérettetése, azonban odáig is rögös út vezet. Szakkollégiumunk kommunikációs vezetője, Kiss Boglárka az őszi félévben indult a versenyen – és most beavat bennünket sikerének titkába, valamint abba, hogyan válhatsz te is sikeres pályázóvá.

Milyen témában írtad a dolgozatodat? Hogyan esett erre a választásod?

Számomra egyértelmű volt, hogy az e-kereskedelem irányában szeretnék kutatni, hiszen fontosnak tartottam, hogy kereskedelem és marketing alapszakos hallgatóként, a szakomhoz közel álló témát válasszak, valamint ez az iparág volt az, ami az elmúlt időszakban jelentős változásokon ment keresztül, így egy érdekes és aktuális kutatási témát nyújtott számomra. A végső témaválasztásra végül a konzulensem, Hlédik Erika tanárnő segítségével jutottunk, így esett a választásunk az e-kereskedelem iránti fogyasztói bizalom elemzésére a KKV-k bérelt és fejlesztett webáruházai esetében.

Mennyi idő- és energiabefektetés szükséges egy ilyen munkához, össze lehet-e egyeztetni az iskolai teendőkkel?

Mivel ezt megelőzően még nem írtam ilyen munkát én is beleestem abba a hibába, hogy alábecsültem a feladatot. A 4. félévemet követően kezdtem el dolgozni vele, így 5 hónap állt rendelkezésemre, amire akkor még azt hittem sok idő, de végül az idő hiánya miatt, csak kutatásom fele tudott elkészülni. Többször teljes napokat vagy máskor egész heteket szántam a kutatási témámban való elmerülésre és a kutatási szakaszok megvalósítására, ilyenkor mással nem is foglalkoztam ezen kívül. A határidőhöz közeledve, pedig nem volt olyan nap, amikor ne dolgoztam volna vele legalább pár órát.
Összességében, tehát sok időt és energiabefektetést igényel, de ez teljesen megtérül, azzal a tudással, amit a folyamatból való tapasztalati tudással szereztem.

Tervezel indulni az országos konferencián is?

Nagyon örültem, amikor pályamunkám nevezést kapott a következő OTDK-n való indulásra. Így igen, elmondhatom, hogy tervezek indulni rajta.

 

Mennyire folyt gördülékenyen a munka a konzulenseddel?

Hlédik Erika tanárnővel kifejezetten hatékony volt a közös munkánk, rengeteg ötletet és iránymutatást kaptam az elejétől kezdve. Elmondhatom, hogy a tanárnő támogatása és szakmai tudása jelentősen hozzájárult az eredményhez. Nem meglepő tehát, hogy a továbbiakban is szeretnék vele együtt dolgozni, további kutatási szakaszokkal bővíteni a kutatást.

Mivel motiválnád a hallgatótársaid, hogy merjenek kutatást végezni?

A TDK dolgozat írásának számos előnye van a hallgatók részére. Mindamellett, hogy egy erkölcsi elismerés és lehetőségük nyílik szakmai zsűri előtt megmutatni munkájukat, felkészíti a hallgatót a későbbi tudományos munkákra. Nem utolsó sorban pedig kiemelkedő a vállalatok szemében is az a hallgató, aki egy-egy ilyen konferencián részt vesz, hisz szorgalmáról tesz tanúbizonyságot.

Milyen tanácsod lenne azok számára, akik terveznek kutatást végezni?

Két fontos tanácsom lenne hozzájuk. Először is válasszanak egy olyan témát, ami igazán érdekli őket és szívesen elmélyülnének benne. Hiszen, ha ezt megtalálják, onnantól kezdve egy “öröm munka” lesz számukra, amivel szívesen töltik szabadidejüket, mintsem “egy feladat, amit el kell végezni”. Másodjára pedig, ne féljenek belevágni, csak elkezdeni nehéz, onnantól kezdve már magától jönnek az ötletek és azon kapja az ember magát, hogy nem tudja abbahagyni munkát.

Mivel tud hozzájárulni egy Szakkollégium a TDK-n való sikeres helytálláshoz?

A Navratil Ákos Szakkollégium minden tagját bátorítja a TDK-n való indulásra, hiszen a konferencián való részvétel is a követelményrendszer egyik komponenseként szolgál. Ebben szeretnénk mindenkit támogatni és iránytűként vezetni a hallgatókat a siker felé, a teljes folyamat során.
Lényegében a teljes kutatómunka során szeretnénk támogatni a résztvevőket, egy olyan komplex képzéssorozattal, amely során megfelelő figyelmet szentelünk mind az elméleti, mind pedig a TDK munkafolyamat gyakorlati aspektusaira kompetens és tapasztalt oktatók iránymutatásával. A kurzus során, a különböző készség fejlesztésén belül nagy hangsúlyt fektetünk a cikkírás, irodalomkutatás, prezentációkészítés és előadásmód praktikáinak elsajátítására.

Oszd meg ezt a cikket!